Ahhoz, hogy az autógyártás teljesen átlépjen a 21. századba, a globális eredeti gyártóknak (OEM-ek) és beszállítóiknak ki kell gondolniuk, hogyan aknázhatják ki az internetképes autók trendjét. Ha nem így tesznek, a személyi adatok és technológiák jelenlegi piacvezetői (pl. a Google, az Apple stb.) szerzik meg az internet által vezérelt utastér élményét, és az értékláncból lecsapolják a nyereséget és az ügyfelek márkahűségét.
Ahogy a világon egyre inkább elérhetővé válik az internet, az autóipari eredeti gyártóknak számos fontos kihívással kell szembenézniük. Miközben a vásárlók azt akarják, hogy autójuk is internetképes legyen, nem feltétlenül akarnak fizetni olyan funkciókért és szolgáltatásokért, amelyeket már magától értetődőnek tartanak. Elvárják, hogy okostelefonjuk, tabletjük és in-dash képernyőjük zavartalanul működjön a járművükben. És ahogy a személyi technológiákhoz tartozó hardverek egyre kifinomultabbak és miniatürizáltabbak lesznek, az utastérbe is zökkenőmentesen, intuitív és diszkrét módon be kell építeni ezeket az új funkciókat.